דילוג לתוכן העיקרי

צו | תשס''א

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א.   רש"ר הירש.

פרק ו' פסוק ב':

 

שאלות

1.   מהו הקושי האפשרי בפסוק המצריך או מאפשר פירוש?

2.   התוכל להסביר את המושג: "ההקרבה בעת הציווי"?

3.   פרשננו מעלה רעיון של חלוקה בין הדבירם הנעשים במקדש ביום לבין אלה הנעשים בלילה, התוכל להסביר?

4.   מה עושות העבודות של ההקרבה ביום למקריב?

5.   איזה עבודות מותר להמשיכן בלילה ולמה?

6.   מהי הדרת פרשננו למושגי יום וליליה ביחס לקרבנות ועבודות המקדש?

7.   מה רוצה פרשננו ללמוד מן המ"ם הזעירה של "מוקדה"?

 

ב. אבני שהם.

פרק ו' פסוק ב':

 

שאלות

 

1.   פרשננו מעלה את השאלה העקרונית בענין הקרבנות דוקא על פסוקנו. התוכל לנסות ולהסביר למה?

2.   מהו טעם הקרבנות לפי הרמב"ן?

3.   מה דעתו של הרמב"ם על הקרבנות?

4.   למה הרמב"ן חולק עליו ומה נימוקיו?

5.   איך המדרש המצוטט כאן מסייע לפרשננו להבין את הענין?

6.   מה הרעיון בכל זה?

 

ג.   בכור שור.

פרק ו' פסוקים ג', ד':

 

שאלות

 

1.   מהי תרומת הדשן ומתי נעשית?

2.   באיזה בגדים נעשית עבודה זו ולמה?

3.   לכאורה דוקא העבודה "המלוכלכת" היתה צריכה להעשות בבגדי חול ואין זה כן, למה?

4.   מה זה "מיעוט ונבלע במקומו"?

5.   מהו הקושי בפסוק ד' ומהי תשובתו?

6.   בעצם ממי הוא רוצה למונענו מלטעות?

 

ד.   כלי יקר.

 פרק ו' פסוק יח':

 

שאלות

 

1.   מהו בעצם הקושי האפשרי עליו יש מקום להסביר?

2.   מהי דעת המפרשים ולמה פרשננו אינה מקבלם?

3.   בעצם על מה ולמה מביאים קרבן עולה?

4.   מה המיוחד בקרבן עולה לעומת כל הקרבנות האחרים?

5.   איך יתכן שהעולה הנה דורון?

6.   למה אחרי כל זה העולה הנה המעולה בכל הקרבנות?

 

ה.   המהר"ל מפראג - חידושי אגדות עם פירוש הרב זלצר.

פרק ח' פסוק ז':

 

שאלות

 

1.   הקטע המצוטט כאן מובא מספרו של הרב זלצר ז"ל על נושאים שונים בהשקפת המהר"ל, מה הנושא המעסיקו כאן?

2.   איך רואה פרשננו את ענין החלפת הבגדים אצל הכהן?

3.   המהר"ל מנסה לפרש אמירה בגמרא במסכת נדרים ולהפוך מכך מוסר השכל, היש לך תשובה שונה ממנו למאמר חז"ל זה?

4.   בעצם מהי דעתו על הנאמר?

5.   איך פסוקנו מביאו לענין זכיה בבנים לומדי תורה דוקא?

6.   התוכל לשער מהו יחסו של המהר"ל לכסף?

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)