דילוג לתוכן העיקרי

צו | תשס''ה

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. אור החיים.

פרק ו' פסוק ד':

 

שאלות

 

1.   קרא את הפסוק ומצא מה הביא את פרשננו להוציא דוקא פסוק זה מפשוטו ולבארו כפי שביאר?

2.   פרשננו מנסה ללמוד מכאן נטפי נחמה על מצבו של עם ישראל בגלות ותקוותו להיגאל מה מאפשר לו זאת בפסוקנו?

3.   התוכל לחזור ולהסביר את דברי פרשננו על השלבים והתהליך המצפה לנו?

4.   למה פעמיים "בבוקר בבוקר"?

5.   עצים, בושם, חלב השלמים, אש תמיד, מה כל אלה מסמלים?

6.   התוכל למצוא הד לתקופתו של פרשננו – לפני מאתיים וחמישים שנה בירושלים?

 

ב. תוספת ברכה.

פרק ו' פסוק יח':

 

שאלות

 

1.   מהי קושיתו של פרשננו עליה הוא מנסה לענות?

2.   פרשננו מנסה ללמוד כאן כלל בדיני תורה בהתנהגות עם ציבור מגוון, מהו ואיך הוא פועל?

3.   התוכל להביא דוגמאות נוספות לכך?

4.   פרשננו מביא אם ביאור הגמרא במסכת יומא על פסוק בתהילים, מה הרעיון בכל זה?

5.   מה נוהגים אצלנו ולמה אין זה נוגד את הנאמר לעיל?

 

ג.   ספורנו עם פירוש הרב. ר,קופרמן.

פרק ז' פסוק לב':

 

שאלות

 

1.   מה בדיוק היה אופן הקרבת הקרבן ומה עלה למזבח לעומת הנותר לכהן או לבעלים?

2.   מה פירוש המושג: "שולחן גבוה"?

3.   היו הבדלים בין סדר הקרבת הקרבנות בימי המילואים לבין הסדר הקבוע אח"כ, למה זה חשוב להדגיש כאן?

4.   "מקדמים פני המשרת במנחה לכבוד המלך" – מה פירוש, איך זה התבצע כאן ומה נלמד מכך?

 

ד.   משך חכמה עם פירוש הרב י.קופרמן.

פרק ח' פסוק ז':

 

שאלות

 

1.   ביאורו זה של פרשננו הינו דוגמא של לימוד מעמיק בפרטים שמלמדים על דינים מדויקים ורעיונות גדולים גם יחד,   התוכל להסביר מהי הבעיה האפשרית המצריכה ביאור בפסוקנו?

2.   פרשננו קובע הבדל יסודי בין בגדי כהן גדול לבין בגדי כהן הדיוט, מהו ומה הרעיון בכך?

3.   איך יתכן שדוקא בגדי כהן גדול יהיו כלאיים?

4.   התוכל להסביר את הרעיון שכל בגד מכפר על סוג אחר של הטאים?

5.   איך לדוגמה יש הבדל בין הרהור לבין מעשה ואיך זה פועל כאן בעניננו?

6.   מה הרעיון הכולל בכל זה?

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)