דילוג לתוכן העיקרי

כתובות | דף כה | נשיאת כפיים וכהונה

לעיל בדף כ"ד למדנו שזר שנשא את כפיו וברך ברכת כהנים עובר בעשה, שנאמר "כה תברכו את בני ישראל" – דווקא כהנים מברכים ולא ישראל. הגמרא בסוגייתנו קובעת שאפשר להניח שמי שנשא כפיו בבבל כשר לכהונה, משום שבבבל היו בתי דין שביררו את ייחוסו של מי שטען שהוא כהן, ואם הוא לא היה כהן – היו מפרישים אותו מנשיאת כפיים (ואולי אף מלכתחילה הוא היה חושש לשאת את כפיו, שמא יבררו את ייחוסו). אם כן, במקום שבו אין בתי דין כאלה, אין להחזיק אדם ככהן על סמך נשיאת כפיים.

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)