דילוג לתוכן העיקרי

וישלח | תשנ"ט

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

אבני שוהם ל"ב, ד.

 

שאלות:

 

1.   פרשננו מצטט מדרש ידוע.   התוכל להסבירו?

2.   מה הן שאלותיו הנוסעות של פרשננו על כך?

3.   פרשננו נותן תשובה ומביא כראיה את התנהגותו של אברהם במקרה דומה.   התוכל להסביר? 

4.   מה ולמה ציוותה התורה בעניין אדום בדיוק? 

5.   מה רצה יעקב בכל זאת ובמה לא הצליח בכך?

6.   איך מתבאר בכך עניין: "וירא, ויצר" באופן חדש?

7.   מהו "רצון ההשגחה" ומניין לנו זאת?

8.   התוכל להסביר את עניין ירושלים וקיסרי?

9.   מהו הרעיון בכך ומה היתה מטרתו החינוכית-היסטורית?

 

 

כלי יקר ל"ב, ו:

 

שאלות:

 

1.   מהו הקושי בפסוק ואיזה קושי זה עליו עונה רש"י?

2.   פרשננו - בקטע הראשון - מרחיב את פירוש רש"י ונותן רקע והסבר פסיכולוגי לשימוש לשון זה.   התוכל להסביר?

3.   בקטע השני שוב מצטט פרשננו את רש"י אך "קשה" לו.   מה הבעייה?

4.   בדרך כלל אין רש"י מביא פירוש שני בדבריו אלא אם הפירוש הראשון אינו מספק אותו.   התוכל להוכיח זאת כאן?

5.   איך פרשננו מפרש כאן את דברי רש"י ומוסיף ומרחיב בהסבירו את השימוש ב"ואו" של,ויתן"?

6.   מהו הרעיון שהוא מנסה להכניס כאן ואיך בכך הוא "מסביר" את רש"י?

7.   איך בכך מוסבר השימוש בלשון יחיד של "שור וחמור"?

 

 

רש"ר הירש ל"ד, ו-ז:

 

שאלות:

 

1.   מהו הקושי או הקשיים הדקדוקיים-סגנוניים שפרשננו מעלה כאן?

2.   פרשננו בונה כאן תיאוריה שלמה על מעמדה של האישה היהודית.   למה זה חשוב לו?

3.   התוכל להסביר את כל אשר אירע לפי דעת פרשננו? 

4.   חז"ל קבעו כי יש סיבה מיוחדת למה נבנה בית המקדש בחלקו של בנימין.   איך זה שייך לכאן?

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)