דילוג לתוכן העיקרי

חיי שרה | תשנ"ט

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

רש"ר הירש כ"ג, יט:

שאלות:

1.   מה השאלה הסגנונית שלו ומהי תשובתו לכך?

2.   היש לך תשובה אחרת?

3.   מה לומד פרשננו ממקום קבורה זה דווקא שנבחר ע"י אברהם?

4.   מה הרעיון של "מכפלה" לדעתו?

5.   איך קושר פרשננו לכל זה את ערך הקניין בא"י יחד עם ערכי המשפחה היהודית?

6.   מהו פירושו לשם חברון והיש לכך בסיס?

7.   מה בדיוק לומד פרשננו מן המצוטט מן המשנה במסכת יומא?

8.   בקטע השני מתפלמס פרשננו עם מנהיגי הנוצרים והתנהגותם.   התוכל לפרט ולהסביר?

9.   מה לומד פרשננו מהזכרת קניין שטח בתנ"ך כאן ובירמיהו?

10.   לבסוף נוגע פרשננו בבעיה רגישה של "קניין" האשה.   מה בדיוק הבעייה ומה תגובתו - התייחסותו?

 

תוספת ברכה כ"ד, ז:

שאלות:

1.   מהו הקושי בפסוק ואיזה סוג קושי זה?

2.   פרשננו מאפשר שני פירושים - מה הם ומה ההבדל ביניהם?

3.   למה נראית לו לשון תפילה יותר מתאימה?

 

ספורנו כ"ד, יט-כ:

שאלות:

1.   למה חיכתה דווקא לסיום השתיה?

2.   מה רצה פרשננו ללמדנו מכך שרבקה חיכתה בדבריה עד אשר לא יסתכן העבד בדיבור תוך כדי השתיה?

3.   התוכל להסביר את הדגשת הפסוק את הזריזות של רבקה ומה מטרתה?

4.   פרשננו מאריך ומפרש את עניין השימוש המתחלף של מעיין ובאר.   התוכל להסביר מה בדיוק העובדות בשטח?   מה קרה ומה עשתה רבקה ולמה?

 

אור החיים כ"ד, יט:

שאלות:

1.   מהי שאלתו בין כאן והאם הוא נוגע בקשיים שמעלה הספורנו בפירושו הוא?

2.   מהי תשובתו הראשונה של פרשננו?

3.   תשובתו השנייה של פרשננו נוגעת כבר למידותיה וכישוריה של רבקה.   מה היא עשתה, מה רצתה לפעול בכך ומאיזו אי הבנה רצתה למונעו?

4.   בחלק הבא של דבריו מפתח פרשננו נושא רחב של קיום מצוות ורגישות גם יחד; התוכל לפרט, לתאר ולהסביר?

5.   למה חשוב להסביר איך ידעה שהגמלים גמרו לשתות?

 

המשתדל כ"ד, יט-כ:

שאלות:

1.   מהו הקושי האפשרי בפסוק יט ואיך פרשננו משיב על כך?

2.   מה עונה פרשננו בעניין: "ותער..."?   בעצם, מה השאלה?

3.   איך פרשננו מסביר את השימוש בשני מקורות מים כאן?

4.   מה הקושי בשימוש המילה "עוד" ומהי תשובתו?

 

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)