דילוג לתוכן העיקרי

מקץ | תשנ"ט

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
19.12.1998
קובץ טקסט

 

ספורנו עם פירוש הרב י. קופרמן פרק מ"א, פסוקים א', ג', ז', ח':

 

שאלות:

1.   איך פרשננו מתייחס לחלומו של פרעה בראשית הקטע הראשון?

2.   מה חשיבות יש לעובדה שהמילה "חלם" כתובה בלא ואו?

3.   מה מוסיפה - לדעתו - המילה "והנה"?

4.   מהו התבן ומה הבר בחלום?

5.   בקטע השני מעלה פרשננו שיטה של עמימות בין שובע ורעב בתקופה מסויימת.   מה זה מסביר?

6.   למה חשוב לו להדגיש כי פרעה הבחין כי מדובר בחלום   א ח ד ?

7.   למה החרטומים טעו ובמה?

8.   מה היו המרכיבים של החלומות?

 

 

רש"ר הירש   פרק מ"א, פסוק א:

 

שאלות:

1.   מהו הקושי האפשרי בקטע הראשון עליו עומד פרשננו?

2.   למה חשוב לו להדגיש כי היה זה תוארו של כל שליט בממלכת מצרים?

3.   מה מלמדו שם זה?

4.   מהו הקושי בקטע השני?

5.   מהי תשובתו לכך?

6.   התיתכן תשובה אחרת לאור הנאמר להלן?

 

 

אבני שהם פרק מ"א, פסוק א:

 

שאלות:

1.   מהו הקושי בקטע הראשון?

2.   פרשננו מסביר כבר את החשיבה של המדרש.   בעצם, מה רצה המדרש ללמדנו בכך?

3.   מהו הקושי בקטע השני ומהי תשובת המדרש על כך?

4.   פרשננו מוסיף קושי על דברי המדרש.   מהו?

5.   התוכל להסביר מהי תשובתו של פרשננו לכל זה?

 

 

מדרשי תורה להקדוש ר' אנשלמה האשתורקי ה"ד, פרק מ"א, פסוקים ח, ט:

 

שאלות:

1.   מהו הקושי האפשרי בקטע הראשון?

2.   מהי תשובת פרשננו ועל מה היא מסתמכת?

3.   בקטע השני משנה פרשננו את הדברים הן ביחס השר המצרי לפרעה והן ביחסו אל יוסף.   התוכל לנסות להסביר למה?

4.   בעצם מה הוא רוצה לומר בדבריו?

5.   האם, מבחינת הנאמר בפסוקים, זה מסתדר כך יותר טוב או לא?

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)