דילוג לתוכן העיקרי

תצוה | תשס''ה

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. האברבנאל.

פרק כז' פסוקים כ', כא':

 

שאלות

 

1.   מה הקושי שלו עליו סובב כל פירושו?

2.   למה לדעתו מוזכרת כאן מצות הדלקת הנרות?

3.   מה הן הוכחותיו לאישוש דעתו?

4.   מהי דעת האבן-עזרא על סדר הענינים בפסוקים עד כאן ואיך זה מסתדר עם דעת פרשננו?

5. היכן נאמרה מצות הדלקת הנרות ולמה אכן שם מקומה?

6. אם כן למה בכל זאת "הוכפלה המצוה הזאת"?

 

ב. תוספת ברכה.

פרק כח' פסוק א':

 

שאלות

 

1.   מה קושי מוצא פרשננו כאן?

2.   היש לך תשובה משלך לכך?

3.   התוכל להסביר את הויכוח העקרוני בקשר לכנהים והשלכותיו?

4.   מה בדיוק המקרה המצוטט כאן ומה משמעותו, רעיונית ומעשית?

5.   על מה פרשננו תמה והיש לך מענה לכך?

 

ג.   אור החיים.

פרק כח' פסוקים מא', מב':

 

שאלות

 

1.   מתי מתקיימת המשיחה ומה זה בא ללמד?

2.   איך הוא מסביר: "ומלאת את ידם"?

3.   מהו הקידוש כאן, במה ומתי הוא בא?

4.   מה הקושי שנראה לפרשננו בענין המכנסיים?

5.   מהי תשובתו לקושי זה?

6.   איך היה סדר לבישת הבגדים לפי זה?

7.   למה אם כן כתוב הענין כאן?

 

ד. המשתדל.

פרק כא' פסוקים ז', ח':

 

שאלות

 

1.   מי מושח, את מי מושחים ומתי?

2.   מהי מטרת המשיחה לפי זה?

3.   איזה מקרים חריגים היו בכל זאת ולמה?

4.   מתי השתמשו בשורש זה באופן מושאל?

5.   מנין לו שלא נמשחו נביאים?

6.   מהו הקושי האפשרי בפסוק ט' ואיך הוא מסבירו?

 

ה. ספורנו עם פירוש הרב י. קופרמן.

פרק כט' פסוקים כב, כד', כט':

 

שאלות

 

1.   מה הקושי האפשרי בפסוק כב'?

2.   פרשננו מסביר שוני בין קרבנות המילואים לבין הקרבנות אח"כ, מה היו ההבדלים ולמה?

3.   מה מסמלת התנופה?

4.   מה פירוש: "משאלת/גביה זכו" ומה הרעיון בכך?

5.   כאן היה מקרה חריג מהו ולמה?

6.   מה "עשה" השוק כאן לגבי הכהן ועל כן מה היתה התוצאה של זה?

7.   מה מחדש פרשננו בביאורו לפסוק כט'?

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)