דילוג לתוכן העיקרי

תרומה | תשס''א

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. תוספת ברכה.

פרק כה' פסוק ח':

 

שאלות.

 

1.   מה הקושי שפרשננו מעלה?

2.   מהי תשובתו ועל מה היא מתבססת?

3.   מה הוכחותיו מן הציטוטים שהוא מביא?

4.   למה זה חשוב לו בכלל ללמדנו כך?

5.   התוכל לנסות לפרש זאת אחרת?

 

ב.   ספורנו עם פירוש הרב י. קופרמן.

פרק כה' פסוקים ח'-ט':

 

שאלות.

 

1.   פרשננו מביע בפירושו זה כאן את דעתו בעניין כללי-עקרוני, מהו?

2.   מהי בדיוק העבודה אותה מצפה הקב"ה מאתנו?

3.   במה מתבטאת השראת השכינה?

4.   מהי "תבנית המשכן"?

5.   מי הם ה"קדושים" שראוי שיהיו מחוברים אל ההמון ובמה?

6.   מהו האידיאל של תלמיד חכם לפי זה?

7.   מה היה קודם העגל ומה המצב אחריו?

8.   האם הצורך למקום מסוים להשראת השכינה הוא מעלה או לא?

9.   מה רוצה פרשננו ללמדנו בכל הקטע הזה?

 

ג. תוספת ברכה.

פרק כה' פסוק ט':

 

שאלות.

 

1.   מה הקושי ואיזה מין קושי זה?

2.   מהי תשובתו?

3.   היש לך תשובה אפשרית אחרת?

4.   פרשננו מביא ציטוטים שונים שבאים לכאורה לאשש דבריו, האם הם אכן עושים כן?

 

ד.   משך חכמה עם פירוש הרב י. קפרמן.

פרק כו' פסוקים טו':

 

שאלות.

 

1.   קרא את הפסוק ותנסה להסבירו ללא כל פירוש נוסף?

2.   פרשננו מבסס את כל השקפתו ולימודו על אחידות התורה שבכתב לתושבע"פ, מה "מחפש" פרשננו להוכיח כאן?

3.   התוכל לנסות להסביר מה הרעיון של "דרך גדולתן"?

4.   מה ההבדל בין לולב והדס לעומת דפנות, רעיונית ומעשית?

5.   מהי דעת פרשננו בכל זה?

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)