דילוג לתוכן העיקרי

וישב | תשס''ה

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. כלי יקר.

פרק לז' פסוק ב':

 

שאלות

 

1.   לכאורה מה הקושי המצריך או מאפשר פירוש?

2.   בקטע הראשון מביא פרשננו מדרש, מה סובר מדרש זה?

3.   בקטע השני שואל פרשננו שתי שאלות, מה הן?

4.   מה רע בכך ש"ביקש יעקב לישב בשלוה"?

5.   פרשננו מצרף שתי סיבות לעונש על יוסף, מה הן ומה ההבדל ביניהן?

6.   למה מיהר הקב"ה לעשות את יוסף לבר עונשין?

7.   בקטע השלישי מביא פרשננו את המדרש על עשיו ועוסק בשני נושאים: חול לעומת מרגלית, נפשות רבות לעומת נפש אחת, התוכל לבאר כל זאת?

 

ב. ספורנו עם פירוש הרב י. קופרמן.

פרק לז' פסוקים ג'-ח':

 

שאלות

 

1.   מה מדריך את פרשננו לקבוע שיעקב מינה את יוסף לאחראי על הבית והשדה ומה תוצאותיו?

2.   איך הוא מסביר את מתן הכתונת?

3.   למה נוח לאחים לממן את הכתונת ומה זה חשוב כאן?

4.   מה היתה טעותו של יעקב?

5.   האם העדיף יעקב גם את בנימין?

6.   האם ועל מה דברו האחים עם יוסף ולמה?

7.   מה היו טעויותיו של יוסף ולמה?

8.   פירוש מפתיע נותן פרשננו בדבריו בפסוק ז', מהו חידושו?

9.   איך פרשננו מבאר את הקשיים האפשריים בפסוק ח' ובמה הוא חולק על רש"י?

10. בעצם לפי כל זה מה רצה יוסף?

 

ג.   מדרשי תורה לקדוש ר' אנשלמה האשתורקי הי"ד.

פרק לז' פסוק יד':

 

שאלות

 

1.   מה הקושי המרכזי בפסוק עליו מנסה פרשננו להשיב?

2.   מה היו חששותיו של יעקב ואיך זה קשור ליוסף?

3.   מה ביקש יעקב מיוסף?

4.   איך נהג יוסף בכל זה?

 

ד.   המשתדל.

פרק לז' פסוקים יד', טו':

 

שאלות

 

1.   על איזה קושי עונה פרשננו בקטע הראשון של פסוק יד'?

2.   מה הקושי האפשרי בקטע השני ומה תשובתו?

3.   מה אפשרויות הפירוש של "תעה" ולכאורה מה ההבדל הגדול ביניהם?

4.   פרשננו נותן פירוש אחד ברור, מה מביאו לכך?

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)