דילוג לתוכן העיקרי

כי תשא | תשס''ה

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. רבינו בחיי.

פרק ל' פסוק יח':

 

שאלות

 

1.   קרא את הפסוק שנית ותנסה לראות מה בכלל הקושיה האפשרית כאן?

2.   מה חשוב מיקום המזבח?

3.   פרשננו מסביר את הכיור ושימושו, התוכל לבאר?

4.   מה הבעיה עם המספרים 12 לעומת 13 ואיך זה מסתדר עם דין מי מותר לו לשחוט?

 

ב. אברבנאל.

פרק לא' פסוק טו':

 

שאלות

 

1.   מה מטריד את פרשננו בשני הקטעים הראשונים?

2.   מהי תשובתו לספקותיו?

3.   פרשננו מכניס לתוך דבריו את ענין ה"עוננות" איך זה שייך לכאן ומהי עמדתו ותשובתו?

4.   איך הוא מסביר "כי אני ה' מקדישכם", מה מביאו לכך ומה חידושו כאן?

5.   פרשננו חוזר ומדבר על שתי "הכוונות" במצוות השבת, על מה הוא מבסס זאת ומה בדיוק כוונתו?

6.   מה הנגלה ומה הנסתר ולמה רק השומר את הנגלה יזכה גם לנסתר?

7.   למה ובמה השכר אינו גלוי?

8.   פרשננו מדגיש כי השבת מצוותה גם בגולה, למה זה חשוב לו להגדיש?

9.   למה הטעם הסודי אינו ניתן לגילוי?

 

ג. הכתב והקבלה.

פרק לב' פסוק א':

 

שאלות

 

1.   מה הקשיים האפשריים בפסוק המאפשרים אם הפירושים שפרשננו מנסה להכניס כאן?

2.   מה טעם לכל מאמציו כאן בנדון?

3.   למה אהרון לא התאמץ, ומנין לו זאת?

4.   פרשננו מסביר באריכות את ההבדל בין בני נח לבין בני ישראל ביחס לעבודה זה לפני ואחרי מתן תורה, התוכל להסביר?

5.   מהי מסקנתו לפי זה?

6.   למה אהרון לא היה צריך למחות לפי זה?

7.   מה "לא עלה על דעת אהרון"?

8.   אל איזו מסקנה סופית הוא רוצה להובילנו?

 

ד. מדרש רבה.

פרק לב' פסוק יא':

 

שאלות

 

1.   לכאורה מה הקושי עליו רוצה המדרש לענות בבואו להתיחס לפסוקנו?

2.   התוכל להסביר בדיוק את המשל של ר' יהודה?

3.   מה לפי זה היתה תשובתו של משה כאן ובמה היא "כאילו" עונה על הבעיה?

4.   ר' נחמיה מעיז ומביא "סיפור" אחר לחלוטין, מה בדיוק הלוז שבדבריו?

5.   איך הוא "סוחט" מן הקב"ה הגנה על ישראל?

6.   מה הרעיון בכל זה?

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)