דילוג לתוכן העיקרי

מקץ | תשס''ב

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. ספורנו עם פירוש הרב י.קופרמן.

פרק מא' פסוקים: כד', כה', כח:

 

שאלות

 

1.   על איזה דיוק עומד פרשננו בפסוק כד' ואל איזה מסקנא זה מביאו?

2.   מה היתה סיבת טעותם של החרטומים?

3.   המלך זוכה לקשר ישיר ע"י החלום, מה הרעיון בכך?

4.   איך פרשננו מסביר את דברי יוסף בפסוק כח'?

5.   מה לדעתו ההבדל בישמוש בין: "הראה" לבין: "הגיד"?

 

ב. תועליות להרלב"ג.

פרק מא' פסוקים כד', כה', כו':

 

שאלות

 

1. מה הקושי או הקשיים בפסוק עליהם מנסה פרשננו להשיב בקטע הראשון?

2.   מהי הדרכתו לפי זה?

3.   על מה התפלל יוסף כאן?

4.  מהו הקושי בקטע השני שפרשננו מתמודד איתו?

5.   בעצם מהי עצתו כאן?

6.   בקטע האחרון עוסק פרשננו בעצם כללית, האם היא בכלל רלוונטית?

 

ג. מדרשי תורה להקדוש ר' אנשלמה האשתורקי הי"ד.

פרק מא' פסוקים כה'-כז':

 

שאלות

 

1.   בקטע הראשון עונה פרשננו על קושי מסוים מהו, ומהי תשובתו לכך?

2.   בקטע השני (בחלק הראשון) מתייחס פרשננו לאפשרות שיוסף נבהל מעצמו ומכל המעמד, לו כך - מה היתה צריכה להיות תגובת יוסף ו\או פרעה?

3.   בהמשך הקטע (או אולי...) עוסק פרשננו במציאות שונה, מהי ומה עשה פרעה לפי פירושו?

4.   בקטע השלישי מסביר פרשננו את צמד המילים הלא רגילות, מה בדיוק פירושו?

5.   למה פרעה עשה כן?

 

ד. תוספת ברכה.

פרק מא' פסוק כה':

 

שאלות

 

1.   בקטע הראשון מעמיד יוסף את פרעה על דיוק הדברים, למה זה חשוב?

2.   פרשננו מבחין בין "הגיד והראה" ונותן הסבר מענין לאבחנה בין משהו אוביקטיבי לבין משהו סוביקטיבי, התוכל להסביר?

3.   מאיזה טעות הוא בא להצילנו?

4.   במה המציאות העתידית הוכיחה את צדקת הדרך הזו?

 

ה.   הרמב"ן

פרק מא' פסוק מב':

 

שאלות

 

1.   לכאורה מה קשה המצריך ביאור?

2.   מהו פירושו של רש"י שפרשננו מרחיבו?

3.   מה ההוכחה ממגילת אסתר?

 

ו.   הכתב והקבלה.

פרק מה' פסוק מג'

 

שאלות

 

1.   פרשננו מביא את רש"י ואחרים כך חולק עליהם, מהי דעתו בדיוק, והאם היא נראית לך?

2.   "מנית רוחן של בריות" איך, לאיזו מטרה ומה שכרו?

3.   מה היתה מטרת הענקת החפצים החשובים ליוסף?

4.   איך הוא מפרש:   "ונתון"?

5.   מהו חידושו בפירוש האות ואו של "ונחון"?

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)