דילוג לתוכן העיקרי

גיטין | דף ה | לפי שאין בקיאין

הגמרא בסוגייתנו עוסקת בדעתו של רבי יוחנן, הסובר ששליחו של הבעל נותן את הגט לאישה בפני שני עדים, והצורך באמירת ''בפני נכתב ובפני נחתם" אינו אלא משום שבני מדינת הים אינם בקיאים בכתיבת הגט 'לשמה'. רש"י מסביר שאם הבעל יערער על כשרות הגט, יוכלו שני העדים שבפניהם אמר השליח "בפני נכתב ובפני נחתם" להעיד על כשרות הגט.

אולם כיצד מועילה עדותם של שני העדים שבפניהם ניתן הגט? הרי זו עדות 'עד מפי עד', והעדים אינם מעידים בעצמם על כשרות הגט אלא רק על אמירתו של השליח!

המאירי משיב על כך שעדותם של שני העדים היא שהגט ניתן כהלכה ולא שהוא נכתב כהלכתו, לשמה של האישה המתגרשת, ועדות זו אכן אינה בגדר 'עד מפי עד'.

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)