דילוג לתוכן העיקרי

סוטה | דף ה | ואם מת חולצת

המשנה שבסוגייתנו קובעת שסוטה שבעלה מת בלא בנים קודם ששתתה את המים המאררים אינה מתייבמת אלא חולצת. לעומת זאת, במסכת יבמות (יא ע"ב) אנו למדים שאשת איש שנבעלה לאדם אחר פטורה גם מחליצה. חלק מן הראשונים הסבירו שמשנתנו עוסקת במי שיש ספק אם זנתה, ואילו הגמרא ביבמות עוסקת באישה שוודאי זנתה.

אולם אם ספק סוטה נחשבת כמי שזנתה, ולכן אסורה לבעלה וליבם, מדוע היא זקוקה לחליצה?

אפשר שהחשד באישה שבעלה קינא לה ונסתרה, שיש 'רגליים לדבר' שנטמאה, חזק דיו כדי שהתורה תגזור עליה את כל האיסורים של סוטה ודאי, אך היא אינה נחשבת כמי שוודאי חטאה, ולכן יש להחמיר ולהזקיקה גם לחליצה.

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)