דילוג לתוכן העיקרי

כי תצא | תשס''ג

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
05.09.2003
קובץ טקסט

א. ספורנו - עם פירוש הרב י. קופרמן.

פרק כא' פסוקים י', יג':

 

1.   מה הקושי בפסוק יוד' ומה ההשלכות האפשריות בפירושים השונים?

2.   מהי תשובת פרשננו ועל מה היא מתבססת?

3.   פרשננו "מטייל" כאן בין דעות שונות בדבר תכלית הבכי ותוצואותיו, התוכל לפרט ולהסביר?

4.   לכאורה, יתכן כי לפי אחת הדעות אם אינה מוכנה למהפכה הנפשית הרי היא לא יכולה להיות "אשת יפת תואר" - היתכן?

5.   איזה מן גיור זה - לפי הרמב"ן - בעל כרחה?

6.   חמלה מצידנו או השלמה מצידה, איך זה מסתדר?

7.   למה לא יכול להיות שסיבת אבלה היא מיתת הוריה ולמה זה חשוב לפרשננו?

8.   האם יש לפרשננו עמדה רעיונית לכל הפרשה?

 

ב.   כלי יקר.

פרק כא' פסוק י':

 

1. בקטע הראשון שואל פרשננו כמה שאלות, התוכל למנותם, להסבירם ולקבוע מה ההבדל ביניהם.

2.   בבוא פרשננו לבאר דבריו הוא קובע מתוך הפסוקים כי מוכרח להיות שהאויב הוא היצר הרע, מה מביאו לכך?

3.   מהו בדיוק ה"יצר הרע" כאן ואיך ניתן להכניעו.

4.   מה הבעיה עם: "על אויביך" ואיך הוא מסביר זאת?

5.   האם מדובר באויב אחד או יותר?

6.   מתי ואיך באה עזרתו של הקב"ה במאבק זה?

7.   איך הענין מתנהל במלחמה רגילה?

 

ג.   תוספת ברכה.

פרק כא' פסוק יא':

 

שאלות

 

1.   פרשננו שואל לכאורה שאלה סגנונית, מהי ולמה זה חשוב?

2.   פרשננו מוסיף ומסביר את שתי הסיבות העיקריות לנשואין, התוכל לפרט?

3.   למה כאן תופסת רק הסיבה הראשונה?

4.   לפי זה מתי הוא אינו רשאי לקחת אשה יפת תואר?

5.   בהמשך דבריו נוגע פרשננו לענין ההיתר, שאם לא ינתן הוא יעבור על האיסור, מה הבעיה?

6.   מהי תשובתו הרעיונית והעניינית לכך?

 

File

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)