דילוג לתוכן העיקרי

לך לך | תשס''ה

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

 א. ראב"ע

פרק יג' פסוק ב':

 

שאלות

 

1.  לכאורה מה הקושי ומה מצריך ביאור ומהו פירושו?

2.  הוכחותיו של פרשננו מן המקרא באות לסייע לו, איך?

3.  איך הוא רואה את ה"כבוד" והאם זה תואם את מצבו הכלכלי?

 

ב. העמק דבר

פרק יג' פסוקים ו'-י':

 

שאלות

1.  מהו הקושי לדעתו בפסוק ו' ואיך הוא מסבירו?

2.  מנין לו שאברהם היסס בקשר לאפשרות לפרידה?

3.  מה היה הריב ואיך הוא התבטא?

4.  מה היה חילול השם בכל זה?

5.  פרשננו מסביר שריב בין הרועים חמור יותר מריב בין אברהם ללוט, איך ולמה?

6.  בפסוק ט' מסביר פרשננו את עמדתו הותרנית של אברהם, מה היתה הצעתו בדיוק?

7.  למה היא לא בוצה כמתוכנן?

8.  מהו חידושו בביאורו בפסוק יוד'?

 

ג. המלבי"ם – התורה והמצוה.

פרק יג' פסוקים ה'-ז':

 

שאלות

1.  מה רוצה פרשננו ללמדנו בדבריו על פסוק ד'?

2.  פרשננו מפריד וקובע שני נימוקים לבעיה שנתעוררה, מה ההבדל ביניהם?

3.  פרשננו קובע כי מהריבה תחילתה בביטול האהבה ו/או האחוה שחדרה אחר כך גם בין הרועים משני הצדדים, למה זה חשוב להדגיש?

 

ד. רמב"ן

פרק יג' פסוק ז'

 

שאלות

 

  1.  מה הקושי עליו מתמודד הפסוק על כל מפרשיו?

  2.  פרשננו מצטט את כל דברי רבותינו במדרש כפי שמביאם רש"י, מה לא מסתדר לו?

  3.  מה לדעתו היתה עמדת רועי לוט בסכסוך זה?

  4.  מאם עמדה זו מקילה עליהם או לא?

  5.  מה היתה לפי זה סיבת המריבה?

 

ה. מדרשי תורה להקדוש ר' אנשלמה האשתורקי הי"ד.

פרק יג' פסוק ז':

 

שאלות

 

  1.  מה ראוי ולמה?

  2.  שתי סיבות מונה פרשננו למה רצה אברהם שלוט יהיה עמו, מה הן ומה ההבדל ביניהן?

  3.  למה בכל זאת בחר בהתנתקות?

 

ו. הכתב והקבלה.

פרק יג' פסוק ח':

 

שאלות

 

  1.  פרשננו מגדיר מושגי "ריב ומריבה" התוכל להסביר ולתת דוגמאות לכך?

  2.  איזה   סוג הוא הסכסוך בינינו לבין שבינינו?

  3.  מהי הגדרתו למושג אנשים, התוכל להביא ראיות נוספות?

  4.  עפ"י זה למה הוא משתמש כאן במילה זו?

  5.  שתי סיבות מונה פרשננו למניעת הסכסוך, מה הן ומה ההבדל ביניהן?

  

 

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)