דילוג לתוכן העיקרי

מקץ | תשס''ה

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
11.08.2014
קובץ טקסט

א. צרור המור.

פרק מד' פסוק א':

 

שאלות

 

1.   מהי שאלת הרבים ואיזו מן שאלה היא זו?

2.   פרשננו "מנגן" על צדקתו ורחמנותו של יוסף, מה זה שייך לכאן?

3.   מה מעומעם בפסוקים המאפשר לבארם בכמה אופנים?

4.   ,התנצלות או עונש" התוכל להסביר אפשרויות אלה כאן לעניננו?

5..   איך פרשננו מסביר בדבריו את האפשרות לפרש את הדברים בכמה אופנים?

6.   לבסוף מהי דעתו?

 

ב.   רמב"ן.

פרק מד' פסוק ה':

 

שאלות

 

1.   מה לדעתו הקושי בקטע הראשון?

2.   איך התייחסו האחרים לכך?

3.   מהי תשובתו לקושי?

4.   בקטע השני קובע פרשננו שמדובר בעלילה, איך הוא לומד זאת?

5.   איך מסביר פרשננו את הלשון המסובכת בקטע השלישי?

6.   מה ואיך פעל כל זאת ומה המטרה בכך?

 

ג.   מלאכת מחשבת.

פרק מד' פסוק ה':

 

שאלות

 

1.   מה קשה לו בפסוקנו?

2.   איך הוא מפרש: "הרעתם" ואיך זה מסתדר עם דבריו האחרים?

3.   איך תשלום הכסף נהפך למעשה רע?

 

ד.   המשתדל.

פרק מד' פסוק ה':

 

שאלות

 

1.   מה הקושי האפשרי בקטע הראשון ואיך פרשננו מסביר זאת?

2.   מהו הקושי בקטע השני עליו מנסה פרשננו להשיב?

3.   למה חשוב לו להדגיש כי זו אינה בעיה של כסף?

4.   איך פרשננו מסביר את המושג: "נחש"?

5.   איך לפי זה, זה מחמיר את הענין כאן?

 

ה.   משך חכמה עם פירוש הרב י. קופרמן.

פרק מד' פסוק י':

 

שאלות  

 

1.   מה הקושי במלה "כדבריכם"?

2.   מהו הסברו של האלשיך על כל הקורות כאן ומה מכריחו לפרש כך?

3.   פרשננו מסביר כי המצרי מתווכח אתם לפי ההגיון שלהם. מהי טענתו של המצרי בעצם ואיך הוא "מכה אותם בנשק שלהם"?

4.   בעצם מה רוצה המצרי להוכיח, לפי כל זה?

5.   האם יש חשיבות אם הקל וחומר עדיין קיים או לא?

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)