דילוג לתוכן העיקרי

ראה | תשס''ב

לזכרה של אורה מושקוביץ ע"ה
02.08.2002
קובץ טקסט

א. מדרש רבה.

פרק יא', פסוק כו':

 

שאלות

 

1.   מה הקושי בפסוק עליו בונה המדרש את דבריו?

2.   התוכל להסביר בדיוק את המשל של הספר והסייף?

3.   במה שונה המשל של מוניק הזהב והכבלים מן המשל הקודם?

4.   מהי דעתו של ר' אלעזר - בקטע השני - בביאור פסוקנו?

5.   מה מוסיף ר' חגי בדבריו ומהו חידושו?

 

ב.   אור החיים.

פרק יב' פסוק ג':

 

שאלות

 

1.   קרא את הפסוק ותנסה להסבירו ללא פירושנו?

2.   לכאורה מה הקושי שפרשננו מוצא כאן?

3.   לשרש אחריה, לשנות שמה לבזיון, מה טעם בכך ומה ההבדל ביניהם?

4.   פרשננו תולה כאן את פירושו המענין של הרמב"ם, התוכל לנמק דין זה?

 

ג.   רש"ר הירש.

פרק יב' פסוקים י', יא':

 

שאלות

 

1.   קרא את הפסוקים ט-יא ומצא מה הקושי האפשרי העולה מן הפסוקים שפרשננו מחפש לכך תשובה?

2.   כיבוש, בחירת מלך, הקמת מקדש, איך פרשננו רואה בסדר דברים זה הגיון פנימי מאגד?

3.   למה ובמה הייעוד הוא לא רק כלפי חוץ כי אם גם כלפי פנים?

4.   מקום נצחי ומלכות נצחית, איך זה מתקשר?

5.   למה אם כן לא בנה דוד את המקדש?

6.   מהו הייעוד הלאומי המקרין מתוך המקדש?

7.   פרשננו קובע כי בחירת דוד ושבטו היתה תהליך ארוך של ברירות על סמך מה הוא אומר זאת?

 

ד.   הכתב והקבלה.

פרק יב' פסוק כ':

 

שאלות

 

1.   קרא את הפסוקים כ' ו כא', האם ומה נאמר כאן שלא נאמר בפסוק טו'?

2.   מה, מתי, איך והיכן מותר לאכול בשר?

3.   פרשננו מבחין בשתי משמעויות לשרוש זה בשני בנינים, התוכל להסביר ולתת דוגמא?

4.   מהי אותה תאוה טבעית?

5.   מה בדיוק קרה אצל דוד ולמה עשה כן?

6.   מה לימדה תורה דרך ארץ ובמה זה מתבטא?

 

ה.   ספורנו עם פירוש הרב י.קופרמן.

פרק יג' פסוקים ג', ד':

 

 

שאלות

 

1.   מהו הקושי לכאורה בענין: "אשר לא ידעתם" ואיך פרשננו מסבירו?

2.   למה לא יועיל להתפלל לכוחות הטבע "הפועלים הטבעיים"?

3.   למה אסור לשמוע אל נביאי השקר ואפילו לא לעומד על שקריהם?

4.   מה הבעיה עם החלומות ומה דרכו של פרשננו?

5.   מהו הנסיון שלנו כאן ובמה הוא מתבטא?

6.   מהי האהבה כאן מצד הקב"ה כלפינו ומצידנו כלפיו?

 

 

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)