דילוג לתוכן העיקרי

זבחים | דף קט ע"ב | שיעור קטורת בחיוב זר ושחוטי חוץ

ברמב"ם משמע ששיעור החיוב על קטורת יוה"כ בזר הוא מלוא חופניו, ואילו שיעור החיוב לעניין שחוטי חוץ הוא כזית. מהו ההסבר לפער?

מקורות:

ק"ט: – שיעור קטורת בחיוב זר ושחוטי חוץ
 

ק"ט: המשנה ובגמ' עד "לאו מילתא היא". ירושלמי יומא פ"ד ה"ה "תני הקטיר כזית בחוץ...בפנים פטור".

רמב"ם הל' ביאת המקדש פ"ט ה"ד. חי' הגר"מ הלוי שם. חי' הגר"מ והגרי"ד הל' עיוה"כ פ"ה הכ"ו ד"ה אלא דיש להעיר (וע"כ נראה).

רמב"ם הל' מעה"ק פי"ט ה"ח-ט'. משנה למלך הל' מעה"ק פי"ט הי"א ד"ה ודע דרבינו (סוף עמ' ש"מ מדפי הספר במהד' ש. פרנקל). [קרן אורה ק"ט: ד"ה ורב אשי.]

משנה למלך הל' מעה"ק פי"ט הי"א ד"ה ומ"ש רבינו "ולענין זר המקטיר...כיון שאינה עבודה שלמה" (עמ' ש"מ מדפי הספר במהד' ש. פרנקל) – הקטע מפותל ועמוס בפרטים והוא עלול לפגוע בבהירות. מי שחש כך, מומלץ שלא להיאחז בסבך.]

זבחים פ"ג: "ההוא מיבעי ליה לעיכולי...עכולי קטורת". רמב"ם-ראב"ד הל' כלי המקדש פ"א ה"ג.

חי' מרן רי"ז הלוי הל' כלי המקדש פ"ב ה"ח ד"ה ואשר נראה מוכרח, והנה בסה"מ, ועכ"פ למדנו.

תא שמע – נודה לכם אם תשלחו משוב על שיעור זה (המלצות, הערות ושאלות)